Preferința pentru stilul clasic este deseori întâlnită și în cazul familiilor tinere, dar evident un clasic reinterpretat, care să fie colorat, actualizat. Am ales să-ți prezint azi un apartament de 69 de metri pătrați amenajat chiar îndrăzneț, combinații de linii clasice, dar cu multe texturi, nuanțe și motive decorative. Desigur, pentru unii este încărcat, pentru alții este ceva la care visau, dar cert este că amenajarea iese din tipare. O ambientare pe care nu ți-ai fi închipuit-o într-un apartament de trei camere, o locuință aflată într-o clădire veche, construită în 1948 în Moscova, unde proprietarul a copilărit, dar acum ajuns la vârstă adultă și în rolul de părinte și-a dorit o renovare spectaculoasă. Din păcate nu a putut salva toate elementele vechi, cu excepția cornișelor, dar designerul Julia Levina l-a ajutat să obțină cee ace visa pentru familia lui. Apartamentul nu a fost recompartimentat pentru că structura lui nu permitea asta, dar fiecare camera a fost regândită. Dar hai să afli care au fost soluțiile aplicate aici și cum au fost gândite spațiile astfel încât stilul clasic reinterpretat să fie implementat pentru a continua cumva istoria locuinței, dar și pentru a fi mascate diversele imperfecțiuni.
Holul de la intrare a fost exploatat pentru depozitare, având lățimea de circa 152 cm. Dulapuri mari, încăpătoare pentru umerațe (adâncime 55 cm), realizate pe comandă sunt prevăzute cu oglinzi pentru a da senzația de spațiu mai larg. Pardoseala din gresie (de la Savoia) imită un desen vechi al fostului parchet, dar gresia a fost aleasă aici pentru că sub pardoseală există sistem de încălzire, montat în spațiile de trecere, bucătărie și baie, locuința fiind la parter și destul de răcoroasă. Astfel, prin sistemul de încălzire prin pardoseală, designerul a reușit și eliminarea caloriferelor din spațiile mici.Pereții sunt îmbrăcați cu tapet gri (de la Omexco).
Compartimentarea inițială a fost păstrată, o singură funcțiune fiind schimbată, respectiv veranda închisă din stânga livingului era inițial un mic dormitor. La propunerea designerului acest spațiu a fost transformat în sufragerie, având în vedere faptul că bucătăria este mică, iar spațiul livingului insuficient pentru amplasarea unei mese cu mai multe locuri în jurul ei. Al doilea dormitor, cel al copiilor, a fost gândit pentru cele două fetițe, renunțându-se astfel la fosta cameră devenită acum sufragerie.
Ușa de la intrarea în locuință are un design similar cu ușile interioare. Cuierul este practic mascat într-unul dintre dulapurile de pe hol, iar pentru chei și pentru încălțarea fetițelor fiind prevăzute piese minimale, respectiv o poliță din sticlă și un taburet. Accentele aurii, detaliile precum plinta, cornișele, dar și ramele mobilierului, forma ușilor vorbesc despre stilul clasic reinterpretat aici.
Din holul de la intrare se accede în toate celelalte încăperi, iar fața-n față cu ușa de la intrare se află livingul. La nivelul pardoselii gresia este prevăzută în hol, iar mai departe parchet laminat de la Karelia.
Pentru a accentua abordarea clasică, designerul a prevăzut o așezare simetrică a pieselor mari de mobilier, respectiv cele două biblioteci închise cu uși cu geamuri care încadrează canapeaua. Pereții au fost îmbrăcați cu tapet (de la Omexco) pentru a ascunde imperfecțiunile lor. Combinațiile de piese de mobilier și accente decorative sunt de mare impact – unele clasice (canapea, fotoliu, biblioteci), iar altele actuale (fotoliul roșu (vezi AICI), măsuțele, covorul, draperiile).
În mobilarea livingului, designerul s-a folosit și de poziția ferestrelor, care i-a permis poziționarea simetrică a mobilierului. Pentru ca spațiul să fie cât mai puțin fragmentat pe suprafața mare, nuanța peretelui de accent din spatele canapelei a fost continuat cu nuanța draperiilor. Astfel, senzația este că fereastra ar fi de fapt mai generoasă, când de fapt ea are lățimea vizibilă. Un truc decorativ reușit.
Pentru ca spațiul îngust al livingului să nu fie sufocat, în locul unei comode tv a fost prevăzut un raft simplu din sticlă prins cu console aurite. Cu ajutorul acestui raft a fost preluată și diferența de la nivelul peretelui, deci un alt truc decorativ bine gândit. Fotoliul este ales apropiat de nuanța zugrăvelii de gri pentru un contrast luminos, dar și ca legătură între covor și pereți (de la orizontal la vertical).
Din living se accede către sufragerie, fosta verandă închisă care a servit mult timp ca un mic dormitor. Designerul a prevăzut însă schimbarea funcțiunii tocmai pentru ca familia să aibă un loc de luat masa cu mai multe locuri, nefiind suficient spațiu în living pentru acesta. Pardoseala este continuată, la fel și linia clasică a mobilierului, însă nuanțele de galben sunt în contrast cu amenajarea livingului.
Spațiul îngust al verandei închise este folosit pentru sufragerie, dar singurul mod în care încăpea o masă mai generoasă era ca doar trei din laturile ei să fie folosite, deci așezată la perete. Mobila, deși are aceeași linie, este diferit finisată pentru un contrast de texturi, dar și mai multă luminozitate. Astfel, masa este albă, dar ramele scaunelor sunt lemn natur finisat antichizat. Tapițeria galbenă a scaunelor aduce un plus de strălucire în spațiul mic și îngust.
Perdele simple albe, dar pereții sunt decorați cu tapet bogat ornamentat (de la Sanderson). Era singura suprafață care putea fi decorată, având în vedere că pardoseala este mai comod să fie lipsită de covor.
Pentru o extradepozitare, în spațiul fostei verande a fost posibilă încastrarea unor dulapuri cu vitrine. Designul lor este similar bibliotecilor din living. Una dintre vitrine are adâncime mai mare, ea fiind poziționată în locul fostei uși de acces din dormitor, închis acum, iar a doua vitrină, are adâncime mai mică (circa 20 cm), dar potrivită pentru pahare și obiecte mai înguste. Diferențelor de adâncime nu se simt în spațiul sufrageriei, un alt truc folosit de către designer cu aceste corpuri de mobilier pentru a conferi o imagine simetrică încăperii, dar și pentru a exploata fiecare spațiu disponibil pentru depozitare.
Din holul de la intrare se accede către baie și bucătărie, un al doilea hol am putea spune. Aici peretele lung care dă înspre bucătărie este decorat cu un tapet floral de la Affresco).
Bucătăria nu mai este separată cu ușă, aceasta fiind desființată pentru a facilita circulația, dar și pentru a exista loc pentru un loc de luat masa în colțul spațiului de gătit. Tapetul este continuat și aici pentru a conferi o imagine unitară.
Pentru locul de luat masa s-a ales un mobilier de tip bistro, cu o masă rotundă cu raza de 60 cm și un singur picior ca să nu ocupe mult spațiu. Scaunele, similare celor din sufragerie sunt tapițate cu catifea în ton cu tapetul.
Bucătăria este mică, de doar 6 metri pătrați, ca atare mobila pentru ședere a fost poziționată astfel încât să existe un spațiu minimal de trecere pe lângă ea.
Accesul în spațiul bucătăriei este marcat prin mici ornamente la nivelul golului, piese care dau impresia de arcadă.
Compromisul făcut la bucătărie este distanța mică între plită și chiuvetă. De asemenea, spațiile de depozitare sunt minimale, având în vedere că prezența corpurilor de mobilier suspendate ar fi încărcat mult spațiul mic. Astfel, designerul a prevăzut ca doar în zona de plită și cuptor să existe corpuri suspendate, legate de corpul de mobilă în care este încorporată combina frigorifică. În rest, totul este lăsat cât mai liber posibil, inclusiv la nivelul finisajelor blatul din compozit fiind prevăzut și ca placare pentru perete.
Designerul a exploatat la maximum spațiul mic al bucătăriei. Fereastra mică este cea corespondentă camerei de baie, deci nu putea fi obturată cu corpuri suspendate, iar pe peretele perpendicular era prezentă o grindă, înălțimea ei fiind preluată și deasupra corpului ce maschează combina frigorifică. Ușa vizibilă din locul de luat masa este cea corespondentă camerei de baie.
Camera de baie este clasic amenajată cu plăci care imită desenul din piatră (de la Atlas Concorde), obiecte sanitare și mobilier albe, iar detaliile aurite prezente la nivelul bateriilor și corpurilor de iluminat. Mașina de spălat rufe se află imediat la intrarea în baie și face notă discordantă cu amebientul, dar ea este necesară și acesta a fost singurul spațiu disponibil pentru ea. Deasupra bateriei căzii există o nișă pentru depozitarea produselor cosmetice, dar designerul a prevăzut ca în locul ușilor să existe jaluzele care dau impresia prezenței unei ferestre. Un truc interesant, dar și practic totodată pentru a menține aspectul băii cât mai clasic.
Spațiul băii a fost dificil de amenajat, din cauza nișelor, dar și a prezenței nișelor și a necesității accesului la gurile de vizitare. De accea totul a fost ales și gândit conform spațiului, inclusiv mobila de baie care de fapt se sprijină pe două picioare, restul fiind direct pe o diferență de nivel care asunde țeava de evacuare.
Dormitorul matrimonial este o cameră care măsoară aproape 12 metri pătrați. Singura modalitate pentru a amplasa mobilierul de depozitare a fost în jurul patului, având în vedere poziția ușii interioare și a ferestrei.
Pentru a spațiul să poată fi folosit la maximum, toată mobila a fost realizată pe comandă după proiectul designerului. Așezarea simetrică a fost posibilă și aici, iar spațiile de depozitare sunt clar împărțite. Tăblia patului, deși cu formă clasică, nu ocupă mult loc, fiind îngustă.
Pentru a distrage atenția de la ansamblul de mobilier destinat depozitării, designerul a ales un tapet floral și nuanțe mai puternice pentru tapițeria patului, dar și pentru accentele decorative. Tapetul floral este folosit și pentru decorarea peretelui din fața patului. Acest tapet a fost ales pentru a masca imperfecțiunile pereților, în rest, fiind folosit tapet în nuanțe unii. Camera fiind mică și bogat ornamentat la nivel superior prin tapet și fronturile dulapurilor, designerul a ales draperii și perdele simple și de asemenea pardoseala a fost lăsată liberă.
Un apartament inedit amenajat, unde designerul s-a folosit de trucuri decorative pentru a rezolva diverse particularități ale spațiilor. Detalii aurite conferă eleganță, iar motivele florale la nivelul tapetelor și combinațiile curajoase de culori și materiale îi dau licuinței un aer original. O renovare care a costat circa 42.000 de euro cu multe piese cumpărate de-a gata pentru că s-a dorit implementarea rapidă a transformării, dar și cu mobilă de depozitare realizată pe comandă astfel ca totul să fie gata în circa 3 luni de zile. Camera copiilor, precum și alte detalii ale amenajării le poți vedea în imaginile de AICI. Cu siguranță o ambientare interesantă, dar cel mai important este că ea reflectă personalitatea proprietarilor ei. Sper să te inspire și pe tine!
Foto: Sergey Kuznetsov
14
Felicitari!
Un design care m-a lasat cu gura cascata, este pe gustul meu. O sa tin cont de acest articol.
Multumesc Adela, si la cat mai multe!